siDEBAB membesar

Lilypie Second Birthday tickers

Friday, January 28, 2011

doorgift tetamu

salam,
seperti yang sy janjikan ..
sy akan post entri satu per stu rite?

sebelum tuh nak bgtau, ari nih nk blik ipoh.. yipi-yipi..
lamenyer x blik ipoh.. rindu kat katil bujang di ipoh.. hehe

kali ini sy akan ceritakan ttg doorgift atau cenderahati semasa majlis perkahwinan sy
baiklah, wedding saya ada sedikit special.... mybe skrg da mcm musim org bg doorgift ini
sy tiada beza tetamu VVIP, VIP atau org biasa..
semuanya sama bg saya..
jadik, doorgift saya pun utk tetamu yg dtg semuanya sama

saya ceritakan dulu ttg doorgift utk tetamu cilik..
saya bg mereka bear keychain..
sy tidak bg mereka coklat,gula2 atau doofgift berbentuk makanan, kerana bg sya itu hnya simpan didalam perut.. hehe
saya maukan org kenang majlis saya.. jdik, sy bg mereka bear..
sy andaikan mereka akan pulang ke rumah dan gantung bear tersebut pd beg sekolah mereka, atau di mana saja.. asalkan bear itu wujud bukan?

saya tempah bear nih di thexsara..
(maaf link xdpt dikenalpasti, sy pun xtahu kenapa)
harganya juga agak berbaloi..
tp, sy hanya menempah 200 biji..
dan lagik 200 biji saya dan mak saya membeli di sebuah kompleks membeli belah di ipoh yg pd time tuh ade pameran barang-barang dari thailand..
dan yg paling menariknya, bear di situ lebih besar dari thexsara yang sy tempah..padahal harganya sama..
huish, rugi2.. tp, ape kan daya.. suda membeli kan..
terima saja

cth bear nih


dan dibawah nih plak, V box..
V box yang di sponser oleh seni kreatif Shah Alam atas kemenagan saya time masuk bertanding dalam acara kurus beramai-ramai anjuran Pesona pengantin..
haha
dalam V box ini saya hanya letak bear keychain ini.. V box ini mmg khas untuk tetamu cilik shj..

design yg sya minta.. simple tp menarik rite?

mak ayah yang sibuk2 bg doorgift kat org...

okeh..itu serba sikit ttg doorgift tetamu cilik..
sekarang doofgirt untuk tetamu dewasa..
sume tau kan skrg trend org bg cawan stail english tuh.. ala yag ade bunge2 mcm gambar di bawah

kan.. mmg pd mulanya mmg niat nak bg cawan mcm nih.. tp, da terlalu ramai sgt org bg mcm nih.. di ruamh tuh terlalu byk koleksi cawan nih.. mau penuh 1 almari ngn cawan nih kan..
tp, saya dan mak saya mau kelainan sikit.. jadik, kami x mahu cawan ini tuk majlis saya..
jadik, kami bertungkus lumus mengsearch di google mncari cawan yag lain dari yg lain dan yang penting murah dan berkualiti kan..
cari punya cari akhirnya dapat la jugak..
haha.. mau tahu cawan jenis mcmne?
maaf, sy tiada gambar utk diletak disini..
sekadar sy memberitahu..
cawan itu saya membelinya di giant & tesco..
harganya hanya rm0.99..
terkejut kami anak beranak.. haha
so, ape lagik.. memborong sakanlah hampir 1k jugak membeli cawan..
sbb mmg kami tiada beza VIP dan org biasa.. sbb sume sama sahaja..
cawan tuh sekarang masih berbaki..
byk jugak...
cawan itu kami membungkusnya didalam beg yang mmg khas mak sy membeli di China, dan separuh di Malaysia.. hehe

dan akhir sekali doorgift untuk rombongan pengantin lelaki..
hehe, yg nih agak menarik..
kami mau kelainan, jdik kami mmg mencari kelainan..
dlm jln2 membeli belah di tesco extra di ipoh, kami ade nmpk st kelainan.. pinggan.. pinggan yang harganya rm0.99.. bygkan kan terkejutnya kami dgn harga itu..
walaupun pinggan itu dari barang reject.. tp, ia masih elok.. dan menarik coraknya..
hnya berbaki 40 biji, kami ambil semuanya.. haha.. tamak x kami? x kan..hehe
mmg 40 biji tuh hnya cukup2 utk rombongan lelaki.. jdik, agak berbaloi jugak kan..kan..
itula.. mau kelainan..
pinggang ini kami membungkus dlm beg khas dari china.. tp agak besar sedikit dari yg tetamu biasa.. hehe



dalam bekas bunjut tuhla kami membungkus cawan

jadik, nasihat saya, sebelum mahu membeli apa2, jln2 servey dlu k.. kan bagus klu kite servey..
byk harga yg blh kite bandingkan...

p/s:tq giant ngn teso sbb bg harga paling murah kat kami. hehe

3 comments:

sarahsayangjiman said...

baru leh komen.haha.

for doorgift pon sarah beli cawan jugak! lebey kurang je harga ngn ct dapat..ure right pasal survey dulu barang2 and in the end mesti dapat yg murah and within our bajet kan.

pinggan harga 99 sen tu murah giler!

ctsafa@mel said...

sarah : yups. btul-btul..
kne servey byk2 kan..
pasal pinggan yg harga 99 sen tuh, mmg murah gile-gile.. try la cr kat tesco besar @ tesco extra.. ade bhgian brg2 nk hbiskan stok tuh.. kat situ jek ct cr.... tp, masih elok sgt2.. siap berebut-rebut ngn jiran seblh rumah..sbb die yg suh kite bli, last2 die pun nk bli buat niaga kat kantin die.. haha

Unknown said...

Org boleh wat kenangan kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers